AMZ Consultancy
Verkoopambities op Amazon, Bol.com of Zalando? AMZ Consultancy wéét hoe e-commerce werkt. Dit Amsterdamse adviesbureau maakt merken op internationale marketplaces groot vanuit Bureau Riga. Mede-oprichter Thijs van der Haak: “Het is boeiend om binnen dat vakgebied een expert te zijn. En te blijven.”
“De volledige naam van ons bedrijf is AMZ Consultancy. AMZ refereert aan Amazon, dit omdat we consultancy verlenen voor merken die succesvol op Amazon – of andere marketplaces als Bol.com en Zalando – willen zijn.”
“We zorgen ervoor dat producten van klanten mooi worden weergegeven, dat de voorraad op peil is en dat eventuele problemen worden opgelost. Verder verzorgen we voor onze klanten de SEO (zoekmachineoptimalisatie) en advertising op deze marketplaces. Ook geven we strategisch advies aan onze klanten over marketplaces en andere (online) kanalen.”
“We gaan nu richting de 5 jaar.”
“Hiervoor hebben we een tijdje gehuurd bij een locatie van ScaleHub, net buiten de ring in Slotervaart.”
“Een combinatie van factoren. Zeker tijdens de coronapandemie hadden we veel meetings online. We wilden daarom graag twee losse ruimtes: eentje om te werken en eentje als meeting- en belruimte. Die kans kregen we bij Bureau Riga. Verder is de locatie voor ons prettig en sprak het ons aan om met veel andere bedrijven een pand te delen.”
“We hebben meer mensen aangenomen. Daar is nu ook genoeg plek voor. Wat betreft het pand is het prettig dat Restaurant Borisov open is. Verder zijn er eigenlijk continue wel kleine aanpassingen gemaakt om het werken hier nog prettiger te maken.”
“Ik vind de sfeer prima, alhoewel het soms wat aan de rustige kant is. Het kan zijn dat dit te maken heeft met het karakter van het gebouw. Veel gangen en kleine, afgesloten kamers. In de zomer is er wel wat meer reuring, ook omdat Borisov een mooi terras buiten heeft.”
“We hebben dus twee losse ruimtes. Eentje waar alle bureaus staan en eentje waar we lunchen, vergaderen en bellen. Naast de koffiemachine is onze voetbaltafel wel een van de belangrijkste items op ons kantoor. We hebben nog niet heel erg veel in de ruimte geïnvesteerd qua schilderen of klussen, omdat we lange tijd niet wisten of we langer dan een jaar konden blijven. Nu we weten dat we hier de komende jaren kunnen zitten, wordt het eigenlijk wel eens tijd voor een make-over. :-)”
“We werken in een industrie die relatief nieuw is en waar continue veel dingen in veranderen. Het is boeiend om binnen dat vakgebied een expert te zijn. En te blijven. Daarnaast blijft het altijd veel voldoening geven wanneer we onze klanten succesvol maken.”
“We hopen op de ingeslagen weg door te gaan. Dit betekent ieder jaar gestage groei, het team verder uitbouwen, goed blijven in onze core business en nieuwe diensten toevoegen aan ons huidige aanbod.”
Plannen met je merk of webshop? AMZ helpt je op weg in de wondere wereld van het wereld wijde web en de grote verkoopkanalen. Doen ze met SEO, scherpe adviezen, slimme ad’s en nog veel meer. Kijk maar.